Prijs voor alumni creatieve therapie

Oud-studenten Anneloes Versteeg (rechts op de foto) en Sulaikah Theis van de opleiding creatieve therapie hebben de Albert Schweitzer-prijs 2011 gewonnen.

Ze ontvingen de prijs voor hun project ‘Happy made by Zed’. De alumni ontwikkelden een prentenboek dat de sociaal-emotionele en creatieve ontwikkeling van kinderen met aids of hiv stimuleert. De boeken zijn gebaseerd op praktijkonderzoek dat zij tijdens hun afstuderen in Uganda verrichtten.

Het prijzengeld bestaat uit 5.000 euro en wordt besteed aan de verspreiding van het boek in het Afrikaanse land. De prijs werd donderdag 1 december uitgereikt door jurylid Frits van der Hoeven, voorzitter van het Nederlands Albert Schweitzer Fonds. Dit fonds ondersteunt kleinschalige initiatieven op het gebied van de gezondheidszorg in Afrika.

Foto: NASF/Michel Pasman