Professor Bolt ‘hackt’ erin bij Saxion

Nerds met gevoel voor humor: niet iedereen kan erom lachen. Onderzoekers van Saxion Hogescholen haalden vanmorgen een grap uit met de computers van de instelling. “Ik dacht dat ik alles kwijt was”, zegt een geschrokken student.

Met een zwaar Duits accent terroriseerde ‘professor Bolt’ de beeldschermen van alledrie de vestigingen – Deventer, Enschede en Apeldoorn – van de hogescholengroep. Om elf uur verscheen op alle monitors tegelijkertijd een filmpje van de ‘professor’, waarin hij iedereen een ‘prikkelend, innovatief en onderzoekend nieuwjaar’ wenste, meldt de website Sax.

Met de stunt vragen de kenniscentra van de hogeschool aandacht voor de lancering van een nieuwe website, waarmee ze hun onderzoeksprojecten bij studenten willen promoten. Of de grap succes had, weten de onderzoekers pas morgen: dan zijn de eerste bezoekcijfers van de site bekend. Maar, zeggen ze: ‘de verrassing zat er over het algemeen wel goed in’.