Publieksprijs voor management in de zorg

Tweedejaars studenten van de opleiding management in de zorg van de HU Amersfoort hebben met hun Correct Cart de publieksprijs gewonnen tijdens de iZovator Award.

De Correct Cart is een touchscreen dat is bevestigd op winkelwagentjes in de supermarkt. Het helpt consumenten keuzes te maken voor gezonde producten en mensen met een dieet de juiste voedingsmiddelen uit te zoeken. iZovator is een kennisplatform voor de zorg in de Gooi en Vechtstreek.

Tijdens deze derde uitreiking op donderdag 24 november streden vijf genomineerden tegen elkaar. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan het meest innovatieve idee in de zorg. De juryprijs ging naar de mobiele applicatie Vinnie dat is ontwikkeld door studenten van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. De app helpt mensen met een verstandelijke beperking om dagelijks hun mening te uiten.