Raad staat achter kritiek op actie Eureka

Eureka-voorzitter en lid van de faculteitsraad Wietse Zuyderwyk kreeg van verschillende kanten de wind van voren. Hij had zijn grieven over het onderwijs eerst met de directie of in de faculteitsraad moeten bespreken, zo luidde het commentaar. Eureka organiseerde enkele weken geleden een petitie tegen het bestaande competentiegericht onderwijs bij het Instituut Archimedes en stuurde een open brief aan minister Van der Hoeven. Het dagelijks bestuur van de raad was daarover ontstemd en schreef in een reactie dat een dergelijke discussie in de faculteitsraad en opleidingscommissie gevoerd dient te worden.
‘Een debat voer je samen en niet op straat’, zei raadslid Herman Stiekema. Ook de studentenfractie Must schaarde zich achter het standpunt van het dagelijks bestuur. ‘Anders ontstaat een eenzijdig beeld naar de buitenwereld toe’, aldus studentlid Peter Blind. Zeven raadsleden stemden voor de reactie van het bestuur en twee tegen. Zuyderwyk verklaarde later in de vergadering bereid te zijn de klachten over het onderwijs in de faculteitsraad te bespreken. (GR)