Raad tegen actie Eureka

Eureka organiseerde enkele weken geleden een petitie tegen het bestaande competentiegericht onderwijs bij het Instituut Archimedes en stuurde een open brief aan minister Van der Hoeven. Het dagelijks bestuur van de faculteitsraad was daarover ontstemd en schreef in een reactie dat een dergelijke discussie in de raad en opleidingscommissie gevoerd dient te worden.
Eureka-voorzitter en lid van de faculteitsraad Wietse Zuyderwyk kreeg tijdens de vergadering van verschillende kanten de wind van voren. ‘Een debat voer je samen en niet op straat’, zei raadslid Herman Stiekema. Ook de studentenfractie Must schaarde zich achter het standpunt van het dagelijks bestuur. ‘Anders ontstaat een eenzijdig beeld naar de buitenwereld toe’, aldus studentlid Peter Blind.
Zeven raadsleden stemden voor de reactie van het bestuur en twee tegen. Zuyderwyk verklaarde bereid te zijn de klachten over het onderwijs in de faculteitsraad te bespreken. (GR)