Rabobank steunt HU-minor

Hogeschool Utrecht slaat de handen ineen met Rabobank Utrecht. De minor Geld en Schulden ontvangt een bijdrage van het Rabo Stimuleringsfonds ter waarde van 12.500 euro. Dit bedrag wordt besteed aan het uitvoeren van praktijkopdrachten op het gebied van schuldhulppreventie in de regio Utrecht.

Het thema schulden trekt de aandacht van de Rabobank. Met name jongeren met een schuld staan centraal in de minor, een onderwerp wat de bank belangrijk vindt. Vorig jaar besteede de minor hier aandacht aan door samen te werken met het Gerrit Rietveld College in Utrecht. Middelbare scholieren kregen begeleiding over persoonlijke boekhouding en financiële verantwoordelijkheid.

Vanaf dit schooljaar ontvangt de hogeschool drie jaar lang eerdergenoemde bijdrage van de Rabobank. Dan wordt gekeken of een verlenging mogelijk is.