Record aantal eerstejaars op de UIT

De start van de Utrechtse introductiedagen is maandag ‘vlekkeloos’ verlopen, zegt communicatiemedewerker Sebastiaan Keller van de Introductie Commissie Utrecht. Vanochtend werd de introductie geopend in De Jaarbeurs, met als sprekers burgemeester Annie Brouwer-Korf en bestuurders Geri Bonhof (Hogeschool Utrecht) en Willem Hendrik Gispen (Universiteit Utrecht).
Deze middag vindt de verenigingsparade aan de Maliebaan plaats en vanavond barst het openingsfeest in het Griftpark los. Later deze week gaan de studenten de stad ontdekken (dinsdag), is er een grote informatiemarkt in De Uithof (woensdag) en is het ‘chillen’ op het gras van het Lepelenburgpark, met als afsluiter het eindfeest in het Moreelse Park (donderdag).
Het weer kan een spelbreker zijn tijdens deze tiende UIT: het is deze week wisselvallig en er worden buien voorspeld. De introductiecommissie bekijkt per dag of de activiteiten aangepast moeten worden. ‘We gaan uit van het normale programma’, zegt Keller. ‘Maar als de avond van te voren blijkt dat het verschrikkelijk gaat regenen, gaat het chillen bijvoorbeeld plaatsvinden in een tent en barbecuen we bij mensen thuis.’ (GR)