Rob van Lambalgen directeur Economie en Management

Rob van Lambalgen is met ingang van november benoemd als directeur van de faculteit Economie en Management (FEM). Hij volgt Eric Fischer op die sinds februari als interim directeur fungeert.

Van Lambalgen (56) heeft ruime ervaring in de publieke en private sector. De laatste drie jaar werkte hij bij het Nederlands Instituut voor Kennisintensief Ondernemerschap (NIKOS) van de Universiteit Twente. Hij was directeur VentureLab Twente, waar hij met Saxion Hogeschool een business support programma heeft opgezet om duurzame hightech werkgelegenheid in Oost-Nederland te creëren.

Daarvoor bekleedde Van Lambalgen diverse directeur- en managementfuncties bij onder meer het Innovatieplatform Twente, Capgemini, B&A Groep en Gist-brocades/DSM. Hij studeerde aan de Hogeschool Leiden en daarna aan de Universiteit Leiden (biologie).

De HU moest op zoek naar een nieuwe directeur van de FEM vanwege ziekte en overlijden van Arnick Boons.