Roken in café Stef’s toch verboden

Het café bevindt zich in een openbare ruimte en daarom zijn de uitzonderingsbepalingen in de tabakswet voor horecagelegenheden niet van toepassing. De keuringsdienst kwam in actie na een klacht van een medewerker, zegt John van den Boogaard, servicemanager van de faculteit.
Hij betreurt het ingestelde rookverbod. ‘We zijn op zoek naar een manier om het roken in het café toch toe te staan. Dat is belangrijk vanwege het sociale klimaat. Maar de kans is klein dat het gaat lukken.’
In juni was een mogelijk rookverbod voor het café onderwerp van discussie in de medezeggenschapsraad van de faculteit. Een meerderheid van de raad stemde het advies van tafel. Roken op de faculteit blijft mogelijk in de ruimte boven het café en op gedeeltes van twee patio’s. (GR)