Rumoer op de Warande

Aanvankelijk kondigde SSH aan het hele complex te bestemmen voor tijdelijke bewoning van ‘short stayers’. Dit initiatief is inmiddels teruggetrokken: er komen maximaal tweehonderd buitenlandse studenten wonen.
Het woonbestuur van de Warande, dat bestaat uit betrokken studenten, heeft na een discussieavond voorgesteld om te wachten met uitbreiding tot er ervaring is opgedaan met de geplande vijftig tijdelijke bewoners.
Die vijftig kamers zijn klaar, maar slechts tien ervan zijn bewoond. Volgens de SSH blijven deze kamers tot september leeg. De bewoners zijn in ieder geval blij dat niet de hele Warande bestemd is voor internationale studenten.
Maar de zorgen blijven. Daar zijn verschillende redenen voor, schrijft het woonbestuur in een verklaring. De sociale samenhang op het complex kan verminderen en het wordt minder gemakkelijk om huisactiviteiten te organiseren wanneer veel bewoners tijdelijk zijn gehuisvest. (SH/GR)