Schoonmakers kwaad over stakingbrekers

De hal van de faculteit Communicatie en Journalistiek stond om 13:00 uur vol met stakende schoonmakers om hun onvrede te uiten over de zogenaamde stakingbrekers. De facilitaire dienst nam de afgelopen twee dagen het schoonmaakwerk over op de faculteit. 'Als hier weer wordt schoongemaakt door anderen tijdens onze staking, komen we met 2000 man terug', riepen de schoonmakers. Dit zou, zeker tijdens de tentamens volgende week, voor veel onrust kunnen zorgen.

Sinds vorige week woensdag doen de schoonmakers van de HU mee aan de landelijke schoonmakersstaking. Toen werd officieel aangekondigd dat alleen de noodzakelijke schoonmaakklussen, zoals het sanitair en de kantine, gedaan zouden worden. Op maandag kwam de facilitaire dienst ook het papier van de medewerkers ophalen.

Geen van de medewerkers facilitaire dienst wilde commentaar geven. Het wachten is op een reactie van de persvoorlichter.

Schoonmakers in actie from TrajectumTV Utrecht on Vimeo.