Seksspreekuur voor Utrechtse jongeren

Studenten en andere jongeren in Utrecht kunnen vanaf donderdag 3 september terecht op het nieuwe seksspreekuur van de GG&GD. Zij krijgen hier gratis, anoniem en zonder afspraak informatie en advies rondom seksualiteit.

Een verpleegkundige van de GG&GD voert de gesprekken. Jongeren kunnen er komen met vragen over relaties, seks, anticonceptie, homoseksualiteit, zwangerschap, de werking van het lichaam en soa’s. Het spreekuur is elke donderdags open van 17.00 tot 19.00 uur aan het Jaarbeursplein 17. Jongeren kunnen hier gratis, anoniem en zonder afspraak komen.

Het nieuwe inloopspreekuur is een aanvulling op het reeds bestaande spreekuur bij het ROC Midden Nederland aan de Vondellaan. Dit is bedoeld is voor ROC-leerlingen; het nieuwe spreekuur is voor alle Utrechtse jongeren.

De GG&GD organiseert de inloopspreekuren in het kader van de landelijke project Sense, dat de seksuele gezondheid van jongeren wil bevorderen. Dit is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Naast de spreekuren kunnen jongeren terecht op de website www.sense.info voor informatie of om te chatten met deskundigen. Informatie over andere Sense spreekuren in de provincie Utrecht is te vinden op www.sense.info/utrecht.