Snoepjes tegen gehoorbeschadiging

Snoepjes kauwen helpt tegen gehoorbeschadiging die ontstaat door iPods. Zo wijst onderzoek door Rick van Dijk, directeur van het Instituut voor Gebarentaal & Dovenstudies, uit.

Op alle schermen in de faculteit Educatie was gisteren, 1 april, de boodschap te lezen dat steeds meer jongeren een gehoorbeschadiging oplopen door het luisteren naar iPods en andere mp3-spelers. Maar door het effect van kauwen zouden de trilhaartjes in de oren minder snel afbreken. Speciaal voor de muziekluisteraars konden er gisteren snoepjes gehaald worden bij de receptie.

Van Dijk: ‘Er zijn absoluut mensen ingetrapt. Ik heb allerlei reacties in mijn e-mailbox gehad. Daarnaast hadden studenten het er met elkaar over of het echt waar zou zijn of een 1 aprilgrap. Ik denk niet dat ze daadwerkelijk naar de receptie gegaan zijn, maar dat ze erover praten maakt het voor mij een geslaagde grap.’

Hij probeert met mijn aprilgrappen altijd een boodschap mee te geven. ‘Want het is wel degelijk een feit dat er steeds meer jongeren zijn die een gehoorbeschadiging oplopen door het luisteren naar muziekspelers.’

Wat is jouw leukste 1 aprilgrap? Reageer hieronder.