Speciale studentenpolitie treedt op tegen lawaai

Volgens een woordvoerder van het corps is Groningen daarmee uniek in Nederland. ‘We hebben in de stad natuurlijk heel erg veel studenten. Daarom hebben we de afgelopen maanden in kaart gebracht welke problemen er speelden. Burgers blijken vooral veel last te hebben van studentenlawaai en dronkenschap. Daar gaan we tegen optreden.’
Maar de twee speciale agenten zijn er ook voor de voorlichting. Veel studentenhuizen zijn niet veilig tegen inbraak. Ook letten studenten bijvoorbeeld niet goed op hun fietsen. ‘En passant maken we ze nog eens duidelijk dat gestolen fietsen kopen niet mag. Dat is niet betuttelend. Studenten zijn een speciale aandachtsgroep waarmee we goede afspraken willen maken.’ (HOP)