Spellingscursus afgelast

De cursus ‘spelling’ van USF Studentenbelangen die maandag 11 februari zou starten, gaat niet door. Er hebben zich te weinig studenten voor aangemeld.

Hoewel er met de regelmaat van de klok berichten opduiken dat het met de taalvaardigheid van studenten slecht is gesteld, meldden zich maar vijf gegadigden. Te weinig om de cursus door te laten gaan.

‘We denken dat studenten niet erkennen dat er een probleem ligt’, zegt USF-voorzitter Femke Hovinga. ‘Ze denken dat het een gepasseerd station is omdat ze het op de middelbare school hebben gehad.’

De spellingscursus en ‘timemanagement’ zijn twee nieuwe trainingen die USF dit jaar aanbiedt. De laatste gaat wel door, net als ‘onderhandelen’, ‘hospiteren’, ‘netwerken’ en ‘solliciteren’. (GR)

Meer informatie: www.usf-eos.nl