Spindoctor Van de Linde zegt lezing aan HU af

Pr-adviseur Kay van de Linde heeft een optreden aan de School voor Journalistiek afgezegd. Reden is dat uitspraken van een eerdere workshop van hem stiekem op de website GeenStijl zijn gezet.

‘Vorige week hebben studenten van de Universiteit van Amsterdam mijn vertrouwen geschonden door uitspraken van mij tijdens zo’n workshop out of context op GeenStijl te zetten in een bewuste poging mij te beschadigen’, meldt Van de Linde aan LeF. Hij zei onder meer dat zijn opdrachtgever Trots op Nederland (TON) van Rita Verdonk ‘gebakken lucht’ is.

De lezing zou 4 december plaatsvinden en maakt onderdeel uit van een reeks die studievereniging LeF organiseert. De organisatie zorgt voor een vervanger voor Verdonk’s spindoctor, zegt zij op de community www.humedia.nl.

Inmiddels is bekend geworden dat Van de Linde vanwege het incident opstapt als adviseur van TON.