Stoepkrijten voor medezeggenschap

Studenten van de vereniging MUST hebben dinsdagavond 9 oktober leuzen op de stoepen in De Uithof gekrijt. Hiermee willen ze aandacht voor de aankomende verkiezingen van medezeggenschapsraden aan de HU.

‘Stel je kandidaat’, staat er met kleurige letters op de stoepen gekalkt. En: ‘I love MUST.’ Of: ’Inspraak?’ De studenten roepen hiermee anderen op om zich kandidaat te stelen voor de opleidingscommissies, faculteitsraden of centrale medezeggenschapsraad (CMR). Dat kan nog tot 14 oktober. Eind november starten de tussentijdse verkiezingen. De zetels van studenten en medewerkers die de raden hebben verlaten worden dan opgevuld.

De vereniging MUST ondersteunt de gelijknamige fracties in de diverse medezeggenschapsraden en opleidingscommissies. De vereniging constateert dat er te weinig studenten actief participeren in de raden. Vandaar de ludieke actie in De Uithof. Vandaag en morgen voeren de studenten ook acties op de faculteiten.

Zie ook www.verkiezingen.hu.nl