Stroomstoring treft universiteit in De Uithof

Een aantal gebouwen in De Uithof zit zonder stroom. Het gaat vooral om panden van de Universiteit Utrecht.

Dat meldt de universiteit op de website. De stroomstoring is vanochtend ontdekt en het is onduidelijk hoe lang dit gaat duren. Netwerkbeheerder Stedin onderzoekt het euvel. Uit voorzorg is een deel van het Kruytgebouw (tegenover de faculteit Communicatie en Journalistiek) ontruimd.

De storing treft de volgende gebouwen/gebieden van de universiteit: Kruytgebouw, Ruppertgebouw, Bestuursgebouw, Botanische Tuinen en het Wentgebouw. Ook andere gebruikers zijn getroffen: de kinderdagverblijven in De Uithof, Sportcentrum Olympos en het Hubrecht Laboratorium.

Bij de servicedesk van de HU zijn geen klachten over uitvallende elektriciteit binnen gekomen.

UPDATE
De stroomstoring in De Uithof is voorbij. De oorzaak ervan is onbekend.