Student in verband gebracht met mishandeling

Ten minste een student is waarschijnlijk aanwezig geweest bij de mishandeling van een 19-jarige Utrechter. Onbekend is of het om een dader of getuige gaat.

Het slachtoffer werd in de nacht van woensdag 13 augustus door vijf of zes mannen in de buurt van de Neude in elkaar geslagen. Hij is in kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen.

De politie beschikt over verklaringen dat iemand die in de buurt van de matpartij aanwezig was een blauw polsbandje droeg. Dat wijst op een deelnemer van de Utrechtse Introductie Dagen (UIT), die deze week plaatsvond. ‘Maar of deze persoon bij de dadergroep hoort of alleen in de buurt stond weten we niet’, zegt een politiewoordvoerder.

De Introductie Commissie Utrecht kent geen details van het voorval en wacht het politieonderzoek af. De politie bestudeert onder meer beelden van beveiligingscamera’s en roept betrokkenen en getuigen op zich te melden.