Studenten geven opleiding voldoende

De studenten zijn redelijk tevreden over de Hogeschool Utrecht. Zij geven de opleiding gemiddeld een 6,7. Wel kan de informatievoorziening beter.

Dat blijkt uit de uitkomsten van het Studententevredenheidsonderzoek 2009 dat is gepubliceerd op www.tevreden.hu.nl. Alle studenten van de hogeschool is gevraagd een lijst met ruim vijftig vragen in te vullen over onder meer de opleiding, faciliteiten en informatievoorziening.

De inhoud van de opleiding, de praktijkgerichtheid en de docenten scoren redelijk (tussen de 3,3 en 3,5 op een schaal van 1 tot en met 5). De wijze van toetsing en beoordeling krijgt een magere 3,1; er is kritiek op het niet tijdig bekend maken van de resultaten.

De roosters en het betrokken worden bij de opleiding oogsten met een 3,0 gemiddeld. De informatievoorziening door de opleiding is met een 2,9 onder de maat, oordelen de studenten. De studiefaciliteiten zijn wel oké: een 3,3.