Studenten journalistiek schrijven tv-recensies Spits

Een groep studenten van de School voor Journalistiek gaat vanaf maandag elf mei dagelijks een tv-recensie voor het gratis dagblad Spits schrijven.

Dat meldt de website www.humedia.nl. De journalisten in spe werken samen in het collectief Mediacontainer. Tien leden nemen om de beurt de taak op zich. Tot op heden werd de rubriek door vaste redacteuren van Spits gemaakt.

Sp!ts-hoofdredacteur Bart Brouwers op HUmedia: ‘Deze studenten leven midden in onze doelgroep, ze hebben bewezen goed te kunnen schrijven, zijn enthousiast voor het medium tv. En wat het voor mij extra aantrekkelijk maakt is dat je zo elke dag een stukje van de krant ter beschikking stelt aan een groep jonge enthousiaste collega’s, voor wie de arbeidsmarkt wat minder gemakkelijk is dan destijds voor mij gold.’

Maandag bijt Marije Drenth het spits af. De andere recensenten zijn: Daan Wiegerinck, Emiel Elgersma, Jaap den Ouden, Kim Brink, Loek Essers, Roland van Veen, Peter van der Ploeg, Teunie Stoffele en Charlotte van den Berg.