Studenten knappen schoolplein op

Het schoolplein van de openbare basisschool Overvecht, locatie Grote Trekdreef wordt dit jaar door studentenvereniging Spontaan aangepakt tijdens de jaarlijkse vrijwilligersdag ‘Make A Difference Day’ (MADD),
Schooldirecteur Caroline Verhoeff is blij met de hulp. ‘We zijn beperkt in onze mensen en middelen. We zouden dit wel op alle locaties willen.’ De kinderen van de basisschool komen zelf met ideeën en mogen aangeven wat ze graag anders zien.
Spontaan is een groep studenten die de sociale betrokkenheid wil stimuleren van Utrechtse studenten. Daarvoor houden ze lezingen, organiseren ze benefietactiviteiten en stimuleren vrijwilligerswerk. Door het hele land wordt op 2 en 3 november vrijwilligerswerk gepromoot. De hogeschool roept studenten en medewerkers op mee te doen aan de activiteiten.  (LC)

Informatie: www.spontaanutrecht.nl en www.makeadifferenceday.nl