Studentenbedrijf Vertical Sunrise naar landelijke finale

Studentcompany Vertical Sunrise van de HU Amersfoort is winnaar van de regiofinale van ‘Beste studentenbedrijf 2009’ en gaat door naar de landelijke finale.

Studenten van de opleiding small business and retail management zetten in het eerste jaar een bedrijfje op en brengen een product op de markt. In de regiofinale, die woensdag 13 mei is gehouden, namen vijf bedrijven van de HU-opleiding het tegen elkaar op.

Winnaar Vertical Sunrise brengt het kaartspel ESCAPE! op de markt waarbij kinderen van 9 tot 12 jaar vaardigheden op het gebied van taal, luisteren en emoties aanleren. De landelijke finale is op 4 juni in het provinciehuis te Lelystad. Andere finalisten zijn bedrijfjes uit Leiden, Haarlen, Nijmegen, Venlo, Emmen en Eindhoven.