Studentencircus flopt

Het studentencircus dat drie dagen in het Utrechtse Griftpark zou losbarsten gaat niet door. Oorzaak is een teleurstellende kaartverkoop.

Het Cirque du Student zou 28, 29 en 30 oktober voorstellingen geven in de tent van het Circus Magic. Dit ‘gewone’ circus is neergestreken in het Griftpark en vindt overdag plaats. Het studentencircus biedt ’s avonds een speciaal programma met borrels, interactieve acts en een afterparty.

Volgens Thijs Fleers, eigenaar van het evenementenbureau dat het studentencircus bedacht, zijn er per avond slechts honderd kaarten verkocht. Gerekend was op een bezetting van driehonderd bezoekers per voorstellling. Daarbij speelde mee dat de vergunningen van de gemeente lang op zich lieten wachten.

Het mislukken van de try out van Cirque du Student noopt Fleers – behalve ondernemer ook student aan de Hogeschool van Amsterdam – het over een andere boeg te gooien. Het studentencircus is voortaan te huur door verenigingen, hogescholen en universiteiten.