Studentendisco ‘Woo’ nog steeds gesloten

De sluiting van studentendisco Woolloomooloo van het Utrechtsch Studenten Corps (USC) is voor een onbekende tijd verlengd. Maes van Lanschot, voorzitter van het bestuur van USC, zegt niet te weten wanneer de ‘Woo’ weer open gaat.

Vrijdag 20 maart besloot het bestuur de disco voor twee weken op slot te doen omdat er zich verschillende incidenten hebben voorgedaan. Een werkgroep onderzoekt hoe de voorvallen plaats konden vinden en hoe de veiligheid van de bezoekers verbeterd kan worden. Pas als dit is afgerond kan de zaal weer open. ‘Ik hoop binnenkort’, stelt Van Lanschot.

De afgelopen periode gedroegen enkele personen die geweigerd waren zich gewelddadig, zijn er opstootjes geweest en is er binnen met glas gegooid. Daarbij werd tijdens een feest van externen alcohol geschonken aan jongeren onder de 16 jaar. Inmiddels is er besloten om naast de reguliere studentenavonden de zaal voortaan alleen nog aan studenten te verhuren en geen glazen te gebruiken maar de consumpties in plastic te schenken.

Ook de gemeente heeft de studentendisco in het vizier en komt binnenkort met maatregelen.