Studentes opgelicht

Volgens de woordvoerder van de politie zijn er ‘een stuk of vijf meldingen binnen gekomen van alleen vrouwelijke studenten’. Ze hadden gereageerd op een kamer via de website www.kamerverhuur.nl. Per mail werd er een afspraak gemaakt voor bezichtiging. Nadat er over de prijs van de kamer was onderhandeld kregen de aankomende huurders een contract, dat er degelijk uit zag. De slachtoffers betaalden contant een borgsom van enkele maanden huur. Vervolgens was de verhuurder er met het geld van door en onbereikbaar. De studentes konden naar de kamer fluiten. Studenten die een kamer in Lombok overwegen, moeten tijdens de onderhandelingen goed opletten dat ze bij eventuele betaling gelijk toegang tot de kamer krijgen of een sleutel ontvangen. Mensen die een dergelijk voorval hebben meegemaakt worden verzocht contact op te nemen met politie district Marco Polo in Utrecht. (CZ)