Studieverenigingen in de knel

Enkele studieverenigingen van de faculteit Natuur en Techniek (FNT) vrezen onvoldoende ruimte en faciliteiten te krijgen in de nieuwbouw Oudenoord 700. Zij roepen de hulp in van de faculteitsraad.

Er bestaat ‘veel onduidelijkheid’ en ‘grote onrust’ onder de verenigingen over hun toekomstige huisvesting, schrijft het Overleg Studieverengingen Hogeschool Utrecht (OSHU) in een brief aan de faculteitsraad. Het gaat om SROT, VIA, SIGN, Arttech Media, VET en SV Micros. De verenigingen zijn bang dat ze bij een gebrekkige huisvesting niet kunnen blijven bestaan.

Vorig jaar zijn afspraken gemaakt tussen enerzijds de directie en projectleider nieuwbouw en anderzijds de verenigingen. Zij zouden onder meer de beschikking krijgen over een bepaald aantal werkplekken met computer, ontvangst- , vergader- en opslagruimte en een verkoopbalie. Maar vanwege ruimtegebrek en om financiële redenen zijn de toezeggingen weer ingetrokken, aldus het OSHU.

Het overlegorgaan doet ook een suggestie om het tekort aan vierkante meters op te lossen. Als de twee clustermanagers hun vaste werkruimte opgeven en gebruik maken van flexibele werkplekken, komt er ruimte vrij voor de verenigingen.

FNT-directeur Robert Blom zei dinsdag 11 maart tijdens de vergadering van de faculteitsraad dat er nog geen oplossing is voor het probleem. Hij is hierover in gesprek met de clustermanagers.