Team Antarctica test voertuig in Finland

Team Antarctica, bestaande uit studenten van de faculteit Natuur en Techniek, is 20 februari voor een week naar Finland afgereisd om de door zonne-energie aangedreven truck te testen.

Met deze Solar Truck gaan de avonturiers Wilco van Rooijen en Fokke van Velzen aan het einde van dit jaar rondtoeren over Antarctica. Met deze expeditie willen zij aandacht vragen voor duurzame energie. In februari 2011 maakte de auto een eerste testrit in Finland. Het tweetal vroeg aan de HU om een geschikt voertuig te ontwerpen.

In 2010 startten studenten Engineering met het project. Zij noemden zichzelf team Antarctica. In september van het jaar daarop nam een nieuwe groep het project over. Zij worden bijgestaan door studenten van het ROC van Amsterdam en Avans Hogeschool.

Benieuwd naar de belevenissen van Team Antarctica? Vanaf 1 maart ligt er een verse Trajectum in de bakken met een fotodagboek in de rubriek 24/7. De studenten houden daarnaast ook een blog bij over de testrit.