The Nurses door in Gezondheidsbattle

De battle bestaat uit een voorronde en drie wedstrijdrondes, het winnende team gaat op studiereis naar Ghana. Voor de eerste ronde moesten de teams een oplossing zoeken voor de braindrain van artsen uit arme landen naar het westen. De wedstrijd wordt georganiseerd door de Nationale Commissie voor Internationale Samenwerking en is bedoeld om studenten te betrekken bij de gezondheidszorg in de wereld.
De casus waaraan The Nurses nu werken betreft de vrouwenbesnijdenis in Afrika. Marleen Segers, een van de verpleegkundestudenten, vindt het moeilijk om hun kansen in te schatten. ‘Het zal nog moeilijk worden. Wij zijn 19 en 20 maar de oudste deelnemers zijn 26, die hebben een stuk meer ervaring.’ (CZ)