Theo Maassen botst met CampusTV

Cabaretier Theo Maassen heeft een bandje uit de tv-camera van de Amsterdamse studentenzender CampusTV ontfutseld. De makers, waaronder oud HU-journalistiekstudent Thijs Roes, willen het filmpje terug of doen anders aangifte.

De filmploeg stond voor het huis van Maassen te filmen toen de cabaretier aan kwam fietsen. Ze wilden hem interviewen over het incident met de fotocamera, waarna hij het bandje uit het apparaat haalde en meenam.

De cabaretier vernielde afgelopen weekend tijdens een comediefestival de fotocamera van voormalig studente journalistiek Ilvy Njiokiktjien. Zij diende een aanklacht in maar trok deze terug nadat Maassen zijn excuses deed en toezegde samen met de organisatie de schade te vergoeden.

Zie filmpje op www.campus.tv