Theo Maassen molt camera fotografe

Cabaretier Theo Maassen heeft tijdens een voorstelling zaterdagavond 31 mei een dure camera met lens van fotografe en oud HU-studente Ilvy Njiokiktjien vernield.

Het incident gebeurde tijdens het Amsterdam Comedy Festival waar Maassen een van de hoofdacts was, zo melden diverse dagbladen zoals Spits en De Volkskrant. De organisatie had de cabaretier toegezegd dat er tijdens de voorstelling niet gefotografeerd zou worden, terwijl Njiokiktjien toestemming kreeg om voor Spits foto’s te maken.

Maassen was ontstemd, pakte de camera af en smeet het apparaat op het podium stuk. De fotografe had de dure camera gewonnen als aanmoedigingsprijs en de lens is geleend. De totale waarde wordt geschat op vijftienduizend euro.

Njiokiktjien heeft bij de politie aangifte gedaan en de cabaretier is verhoord. De organisatie van het festival erkende dat het om een communicatiefout gaat.

De oud studente journalistiek kwam in mei terug van een reis door Afrika. In Hongarije werd een laptop uit de auto gestolen met tienduizend foto’s.