Toekomst Ublad ter discussie

Binnen de redactie van het Ublad van de Universiteit Utrecht is onenigheid onstaan over de toekomst van het weekblad.

Dat meldt het blad op de eigen website.

Hoofdredacteur Armand Heijnen wil in september 2009 starten met een maandelijks personeelsblad, een mix van nieuwe media voor studenten en een nieuwsdienst. Het huidige Ublad zou dan ophouden te bestaan. De interne communicatie binnen de universiteit functioneert beter door de verschillende doelgroepen apart te bedienen, vindt hij.

De tien redacteuren bepleiten het voortbestaan van een frequent verschijnend, onafhankelijk weekblad voor de universiteit. De journalisten benadrukken dat zij de discussie over de huidige vorm van het Ublad niet uit de weg gaan. Ook zijn zij positief over het gebruik van nieuwe media zoals mobiele telefoons, screens en video.