Top-10 machtigste studenten

Wie is de machtigste student aan de HU? Trajectum presenteert het komend nummer, dat donderdag 20 november verschijnt, de Top-10 van meest invloedrijke dan wel bestuurlijk actiefste studenten van de hogeschool.

Hiervoor raadpleegden we de lidmaatschapslijsten van de gekozen inspraakorganen zoals opleidingscommissies, faculteitsraden en centrale medezeggenschapsraad. Studenten die lid zijn van een of meerdere raden en commissies krijgen punten toegekend. Daarnaast zijn bonussen te verdienen voor degenen die zich op andere wijze verdienstelijk maken voor de studentengemeenschap. Op basis van deze gegevens ontstaat een shortlist, zeg maar de elite van de bestuurlijk actieve studenten aan de HU.

In Trajectum nummer 6 staan verder onder meer interviews met de nummers 1, 2 en 3 van de lijst en een schets van het ontstaan van studentenpartijen MUST, Eureka en USVBO.