Topsporters aan de muur

De Hogeschool Utrecht exposeert op de verschillende faculteiten portretten van studenten die topsport beoefenen .

Lindsey Weerdenburg (karate) en Marten Bus (roeien), beide studenten digitale communicatie, zijn bijvoorbeeld te bewonderen in de hal van de faculteit Communicatie en Journalistiek.

Sport en studeren gaan goed samen, zegt communicatiemedewerkster Thirza Stam. ‘Voor beide heb je talent, discipline, doorzettingsvermogen, ambitie en een doel nodig’. De HU wil met de portretten laten zien dat topsport goed te combineren is met studeren.’

Op donderdag 23 april organiseert de HU een topsportconferentie op de faculteit Economie en Management. Daar spreekt onder andere schaatser Jochem Uytdehaage.