Twee HU-teams strijden mee in GezondheidsBattle

De GezondheidsBattle 2006 is vandaag van start gegaan. De hogeschool is vertegenwoordigd door een team van drie derdejaars farmakunde en een meidenduo van vierdejaars fysiotherapie. In Utrecht doen verder twaalf teams van de universiteit mee.
De studenten hebben een week de tijd om aan de casus te werken. Een jury selecteert dertig inzendingen van teams die de volgende drie rondes ingaan. Op 17 november wordt het beste team bekend gemaakt. De winnaars krijgen een reis naar Ghana en Burkina Faso aangeboden onder begeleiding van de ontwikkelingsorganisatie Memisa.
Het is de derde keer dat de battle plaatsvindt. De Nationale Commissie voor Internationale Samenwerking en Duurzame Ontwikkeling (NCDO), die de wedstrijd organiseert, wil hiermee de betrokkenheid van studenten met gezondheidszorg in de armere delen in de wereld vergroten. (GR)

Meer info: klik hier