Twee procent van de studenten stemt centraal

De cijfers dateren van donderdagavond 31 mei. Op 1 juni zijn de virtuele stembussen gesloten.
De opkomst bij medewerkers van faculteiten waar verkiezingen zijn gehouden, is nagenoeg gelijk of hoger dan bij de CMR. Bij de faculteit Natuur en Techniek stemde bijna veertig procent van het personeel. De faculteit Communicatie en Journalistiek (FCJ) komt op bijna dertig procent en de faculteit Educatie op ruim 25 procent.
Studenten zijn minder geneigd te stemmen. Bij de faculteit Economie en Management is het percentage stemmers een dikke elf procent, terwijl circa 6,5 procent van de studenten van de FCJ een stem uitbracht. Bij de faculteit Maatschappij en Recht bleef het percentage steken op iets meer dan 2,5 procent.
De animo bij medewerkers van de gemeenschappelijke opleidingscommissie (GOC) van het Instituut Gebouwde Omgeving was hoog: bijna 68 procent bracht een stem uit. Bij twee andere opleidingscommissies bleven de studenten ook hier achter. Voor de GOC van het opleidingencluster MER/LE/IBMS maakte een kleine 6,5 procent gebruik van het stemrecht, terwijl iets meer dan 2,5 procent van de studenten van maatschappelijk werk en dienstverlening de moeite nam te stemmen. De personeelsraad SSC-ICT trok meer dan zestig procent stemmers.
De uitslag van de verkiezingen wordt dinsdag 5 juni bekend gemaakt. (GR)