Twijfel over campuscontracten in stadspanden

Dat zei SSH-directeur Ton Jochems maandagavond 21 mei tijdens een debat in het kader van de Week van de Utrechtse Student (WUS). Eerder kondigde de SSH aan om de contracten die gelden voor kamers in De Uithof ook in te voeren bij de stadspanden van de SSH. Hiermee wil de woningcorporatie tegengaan dat afgestudeerden blijven hangen in woningen die bedoeld zijn voor studenten.
Door de bouw van verschillende studentencomplexen denkt de directeur dat de wachttijd voor een woning in de komende twee jaar terugloopt naar drie tot vier maanden. ‘Dat is een naoorlogs record’, zei hij ten overstaan van zo’n vijftig studenten in het Academiegebouw. ‘De vraag is of we de invoering van de campuscontracten in de stad echt moeten doorzetten.’ (GR)