Uithof krijgt duurzaam kraantje

Voor de deuren van relaxhotspot Hier is de Plek aan de Heidelberglaan wordt donderdag 22 maart – Wereldwaterdag – een waterput geslagen.

Het duurzame watertappunt in De Uithof moet studenten en medewerkers bewust maken van de goede kwaliteit van het drinkwater en de grote hoeveelheid afval van plastic flessen. Het initiatief komt van Pepijn Veling, alumnus van de Universiteit Utrecht, en wordt gefinancierd door de universiteit en Rabobank Utrecht.

Flesjes bronwater zijn duizend keer duurder en veroorzaken vijfhonderd keer meer uitstoot van CO2 in vergelijking met flessen kraanwater. Dagelijks belanden honderdduizenden flessen bij het afval.

Na de opening om 14.00 uur kunnen studenten en medewerkers hun plastic fles inruilen tegen een gratis duurzame en hervulbare waterfles.