Utrechts Partyhuis Studentenhuis van het Jaar

Dat heeft de organisatie woensdagavond 27 juni bekend gemaakt tijdens het finalefeest in de Amsterdamse club Panama. De drie studentenhuizen wisten een plaats te veroveren in de finale door verschillende ‘battles’, waaronder een massaal kussengevecht. Ook konden studenten via de website stemmen op hun favoriete huis.
In totaal brachten 750 duizend studenten een stem uit. De prijs voor de bewoners van het winnende huis bestaat uit een zeiltocht over het IJsselmeer, een midweek in een vakantieboerderij en een jaar lang gratis chips.
‘Kicken, super, helemaal geweldig’, zegt Soraya Baltaci, een van de Partyhuisbewoners en derdejaars student journalistiek. ‘We sprongen door het dolle op het podium.’ Er komt nog een feest om de mensen die op hun huis hebben getemd te bedanken, zegt ze.
Ook de Student of the Year is gisteren gekozen. De mannelijke winnaar is Tezontl Rosario, student biomedische technologie aan de Technische Universiteit Eindhoven. Zijn vrouwelijke equivalent is Natasja Admiraal, student textiel en mode aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag. Er waren geen Utrechtse studenten genomineerd. (GR)