Utrechts team derde bij battle

Het team IdealisticRealistic, met drie HU-studenten, is derde geworden bij de MillenniumBattle, een wedstrijd over ontwikkelingssamenwerking. De groep Atlas van de Universiteit van Amsterdam eindigde als eerste.

Vijftig groepen studenten van hogescholen en universiteiten kruisten de afgelopen maanden de degens tijdens de MillenniumBattle,georganiseerd door ontwikkelingsclub NCDO. De teams kregen casussen voorgelegd met problemen in ontwikkelingslanden, waar zij een oplossing voor moesten bedenken.

Vijf teams kregen tijdens de finale op vrijdag 30 januari ter plekke te horen dat ze door waren naar de laatste ronde en een presentatie mochten houden. Het publiek en de jury waren positief over het idee van IdealisticRealistic om een online community te starten voor jongeren uit de hele wereld, zo blijkt uit een verslag op de website www.millenniumbattle.nl. Maar er was ook kritiek.

De leden van IdealisticRealistic kennen elkaar van roeivereniging Orca. Zij studeren technische bedrijfskunde, fysiotherapie, journalistiek (aan de HU) en pedagogische wetenschappen aan de Universiteit Utrecht. Er waren vijf teams met HU-studenten in de race voor een plek in de finale. De leden van het Amsterdamse Atlas winnen een studiereis naar Afrika.

Zie Trajectum nummer 10 (nu in de rekken) voor een verslag over de MillenniumBattle