Utrechtse huizen niet door naar finale

De vier Utrechtse studentenhuizen die streden om een finaleplaats van de battle Berentzen Studentenhuis 2008 hebben het niet gehaald.

Ze moesten hun huis ‘in de spotlight’ zetten door zo vaak mogelijk met een appel in het nieuws te komen. Hiervoor waren punten te verdienen.

Huize WW aan de Vleutenseweg en Motel Steenweg aan de Steenweg (foto) zijn zonder een punt te hebben gescoord afgevallen. SJ Ganze aan de Sint Jacobsstraat behaalde met slechts één punt ook geen finaleplaats. N47 aan de Nachtegaalstraat deed het beter: ze verschenen enkele keren in de regionale media en verdienden daarmee twintig punten. Zij vielen hiermee net buiten de boot.

Er streden 24 studentenhuizen om een plaats in de finale op 12 april. De vijf winnende huizen staan in Wageningen, Amsterdam, Rotterdam en Nijmegen. De winnaar van het Berentzen Studentenhuis 2008 krijgt een achtdaagse feestvakantie naar het Griekse stadje Chersonissos aangeboden.