Utrechtse introductie van start

Zo'n 3.500 eerstejaarsstudenten beleven van 13 tot en met 16 augustus de start van hun studententijd tijdens de Utrechtse Introductie Tijd (UIT). Tijdens de UIT zijn er onder andere lezingen van oud-ministers Ronald Plasterk en Gerrit Zalm alsmede van demissionair staatssecretaris Halbe Zijlstra. Het thema dit jaar is ‘Tot het UITerste!’: de eerstejaarsstudenten leren Utrecht tot het UITerste kennen.

UIT is deze morgen geopend door burgemeester Wolfsen en de collegevoorzitters van de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht. Dinsdag is er onder meer een openluchtbioscoop op het Domplein. Woensdag kunnen de eerstejaars bungeejumpen in het Utrecht Science Park voor het goede doel.
UIT wordt donderdag afgesloten met het Chill-UITfestival in het Griftpark en slotfeest in de tent op het University College Utrecht.