Utrechtse kaartenactie tegen maatregelen Zijlstra

De Utrechtse VIDIUS Studentenunie sluit zich met een kaartenactie aan bij de acties van de studentenorganisaties LSVb en ISO tegen onder andere de langstuderboete.

Deze weken worden studenten gevraagd de briefkaart te ondertekenen en weer in te leveren. De stapel wordt woensdagmiddag 21 maart afgeleverd op het Binnenhof in Den Haag. ‘Het loopt behoorlijk goed’, zegt VIDIUS-voorzitter Tjolina Proost. ‘We denken dat we de 15.000 kaarten wel gaan halen.’

In meerdere steden gaan studenten de komende twee weken de straat op tegen de langstudeerboete, extreem dure tweede studies en het verdwijnen van de basisbeurs in de masterfase. De acties monden uit in een landelijke manifestatie op 23 maart in Amsterdam. Onlangs organiseerde VIDIUS een informatieweek over de maatregelen van staatssecretaris Zijlstra.