Utrechtse sportprijs naar HU-alumna

Shorttrackster en HU-alumna Annita van Doorn is voor de tweede opvolgende keer tot Utrechts beste sportvrouw gekozen tijdens hetUtrechtse Sportprijzengala dat op 15 februari werd gehouden. Van Doorn studeerde in 2007 als fysiotherapeut.

Van Doorn kreeg de titel omdat ze de afgelopen drie jaren Europees kampioen op de 3000 meter aflossing werd en ook op andere afstanden prijzen in de wacht sleepte. Andere winnaars van de avond waren honkballer Danny Rombly, uitgeroepen tot beste sportman, en FC Utrecht-voetballer Yassin Ayboub, alssporttalent van het jaar. Zaalhockeyclub Kampong Dames 1 ging naar huis met de titel voor beste sportploeg, en honk- en softbalvereniging UVV werd gekroond tot beste vereniging. Roeicoach Marloes van der Weide mag zich komend jaar de beste sportcoach noemen.

Met deze prijzen eert de gemeente Utrechtse sporters, clubs en vrijwilligers voor hun prestaties. Inwoners kunnen zelf kiezen wie hun favoriet is.  De 41ste editie van het sportgala werd gehouden in het hoofdkantoor van de Rabobank.