Utrechtse studenten scoren op conferentie

De prototypes van softwareprogramma’s van drie studententeams van de Utrechtse hogeschool en universiteit zijn op een internationale conferentie in Slovenië tot de beste drie gekozen.

De studenten van het Honoursprogramma aan de faculteit Natuur en Techniek (FNT) en universitaire masterstudenten namen deel aan een wetenschappelijke e-business conferentie in de stad Bled. Die vond plaats van 14 tot en met 17 juni. Begeleider
was lector Johan Versendaal van het Kenniscentrum voor Procesinnovatie aan de FNT.
Acht teams uit diverse landen streden om de eer.

De eerste plaats ging naar het programma ‘eDinner by GPS’, een applicatie voor de mobiele telefoon die het mogelijk maakt om te reserveren in restaurants. Tweede werd een softwareprogramma dat bezoekers van websites de mogelijkheid biedt om op een visuele manier suggesties voor verbetering in te dienen. Als derde werd gekozen het programma dat een digitale markt vormt voor ideeën op het gebied van softwareontwikkeling.