Utrechtse studentenhuizen in de race om titel

Vier Utrechtse studentenhuizen zijn doorgestoten naar de tweede ronde van de battle Berentzen Studentenhuis 2008.

De vier huizen zijn N47 aan de Nachtegaalstraat (foto), Huize WW aan de Vleutenseweg, SJ Ganze aan de Sint Jacobsstraat en Motel Steenweg aan de Steenweg.

In de eerste ronde van de battle moesten studentenhuizen in heel Nederland een partyfoto insturen, waarop via de website www.berentzenstudentenhuis.nl gestemd kon worden. In totaal zijn 24 huizen bestempeld als ‘absoluut feest-proof’ en mogen door. De opdracht is nu om hun huis ‘in de spotlight’ te zetten: ze moeten ervoor zorgen dat ze zo vaak mogelijk met een appel in het nieuws komen.

De meeste punten (7) zijn te vergaren door op de landelijke televisie te verschijnen; een publicatie op een website levert het minst aantal punten op (1). De vijf huizen met de hoogste score gaan door naar de finale. Op 12 april horen de finalisten de opdracht.

Hét Berentzen Studentenhuis 2008 krijgt een achtdaagse feestvakantie naar het Griekse stadje Chersonissos aangeboden.