Utrechtse studentenhuizen in top 8

De Utrechtse studentenhuizen Frits en Sickesz zijn doorgestoten tot de top 8 van de verkiezing ‘studentenhuis van het jaar’. Het derde Utrechtse huis De Kwartels is afgevallen.

Huize Frits (foto) bezet de tweede plaats en Huize Sickesz legt beslag op de zevende plek, zo blijkt uit de tussenstand. Huize de BABBELBOX uit Rotterdam staat op dit moment bovenaan. Er kan via de website www.studentenhuisvanhetjaar.nl nog tot maandag 23 juni gestemd worden op het favoriete studentenhuis.

In de twee daaropvolgende weken vinden drie battles plaats, waarin de huizen tegen elkaar strijden. ‘Op dit moment zijn we druk in overleg met het studentenhuis dat vorig jaar gewonnen heeft (WS96 Partyhuis uit Utrecht, red.). Zij bedenken de inhoud van de battles’, zegt Willemien Brouwers, van de website Studenten.net dat de verkiezing organiseert.

Drie studentenhuizen gaan door naar het eindfeest op 10 juli 2008 in Club Odeon in Amsterdam en wordt duidelijk wie zich een jaar lang studentenhuis van het jaar mag noemen. De winnaar krijgt een vakantie voor alle bewoners en een jaar lang gratis internet.