Van punaise tot kamer

Twee Woerdense studenten in spe hebben een ludieke manier bedacht om in Utrecht aan een studentenkamer te komen: een ruilhandel, te beginnen met een punaise.

Jochem (17) en Mick (16) hebben zich ingeschreven voor de studie business management MKB aan de HU. Mick: ‘Iets onbenulligers dan een punaise is er volgens ons niet. En wat we allebei erg graag willen hebben maar wat lastig is om aan te komen, is een kamer in Utrecht. Dus bedachten we om vanuit een punaise te gaan ruilen om uit te komen op een kamer.’

Voortvarend trokken ze de binnenstad van Woerden in en maakten door ruilhandel binnen twee weken van de punaise een aansteker, die op zijn beurt werd geruild voor een oude fotocamera, waarna iemand hiervoor weer een mp3-speler gaf.
De laatste ruilactie tot nu toe leverde een digitale sleutelhanger en een bon voor een dag kanohuur op. ‘We zetten in op een studentenkamer, maar we zien wel waar het schip strandt’, zegt Mick op de vraag of hij echt verwacht dat de actie lukt.

Zie www.ikruil.nl