Veel animo Associate degrees

De Ad eventmanager bij de faculteit Communicatie en Journalistiek is een schot in de roos: maar liefst 113 studenten meldden zich hiervoor aan. Schrijftolk bij de faculteit Educatie trekt twintig belangstellenden, terwijl zich voor assistent marketeer bij de faculteit Economie en Management (FEM) 53 geïnteresseerden meldden. De Ad intercedent, eveneens van de FEM, is wat  minder populair en trekt tot op heden zeven studenten aan. Chemische technologie bij de faculteit Natuur en Techniek, die in 2006 van start ging, verwelkomt dit jaar 21 studenten.
De associate degrees zijn tweejarige opleidingen en richten zich op net afgestudeerde mbo’ers en werkende mbo’ers. Zij krijgen na twee jaar een getuigschrift en kunnen desgewenst doorstromen in de aanverwante reguliere opleiding. De hogeschool mikte op een opkomst van 15 aanmeldingen per Associate degree. Landelijk bestaan er bijna zestig Ad-pilots. (GR)