Veel animo voor sponsortochten

De groep Lopen voor de LOL werft geld voor de Stichting Leukemie.nl en doet op 9 april mee aan de marathon van Utrecht. Zij bestaat voor driekwart uit studenten en een kwart medewerkers, afkomstig uit alle faculteiten en de ondersteunende diensten.
41 lopers kiezen voor een afstand van tien kilometer, 38 houden het op vijf kilometer en 17 wagen zich aan 21 kilometer. Niemand van de HU-deelnemers durft de hele afstand van de marathon (42 kilometer) aan.
De studenten en medewerkers van de HU Amersfoort, die fietsen en sponsors werven voor de Stichting Ombú, trappen 22 april samen met gemeenteraadsleden vanaf het Binnenhof in Den Haag naar Hilversum. Het doel is om 7000 euro op te halen voor kinderspeelgoed en schoon drinkwater in de sloppenwijken nabij Buenos Aires. (GR)

Zie ook www.lopenvoorleukemie.nl en www.stichtingombu.nl